Vi lever i dag i en relationsøkonomi hvor en-vejs transaktioner og fokus på kortsigtet profit er blevet afløst af to-vejs relationer med fokus på løbende værdiskabelse og samarbejde. Succes afhænger i dag ikke af hvor god du er til at skabe nye kunder men af, hvor god du er til at fastholde og udvikle relationen til dine eksisterende kunder.

Der er flere forklaringer på denne udvikling. En af forklaringerne handler om at kampen om kundernes opmærksomhed er blevet skærpet, hvilket har drevet omkostningerne forbundet med at rekruttere nye kunder op. En anden forklaring handler om at kunderne er blevet mere magtfulde som følge af større markedsgennemsigtighed og faldende transaktionsomkostninger.

Nøglen til at skabe stærke relationer ligger i evnen at til være tilstede, når kunderne ønsker det, med relevante og værdiskabende ydelser og kommunikation og i at levere til kundernes tilfredsstillelse hver gang man er i kontakt med dem. Dette forudsætter naturligvis et stærkt kundekendskab men det fordrer også evnen til at time sin tilstedeværelse.

Til dette formål anvender digitalt modne virksomheder typisk et kunderelationssystem (CRM) i kombination med en marketing automation platform.

I WASP hjælper jeg virksomheder med at udvikle stærke relationer til deres kunder, jeg hjælper med at segmentere og profilere kunder, jeg hjælper med at implementere CRM og marketing automation i samarbejde med 3. parts leverandører, jeg hjælper med at udpege de kundehandlinger der i løbet af kunderejsen skal trigge bestemte handlinger.

Kontakt os | rar@waspcph.dk | +45 51 91 22 40 |

Loyale kunder bruger flere penge (op til 25% flere), er langt mindre prisfølsomme (accepterer overpris op til 5%) og bliver hos virksomheder i længere tid.
— Harvard Business School
>